lisabovaller.blogg.se

Vad jag gör mot spruckna naglar!

Publicerad 2014-03-27 19:06:42 i Allmänt,

Hej! Lite mer text i detta inlägg pågrund av att jag vill förklara lite :)
Mina naglar spricker väldigt lätt ute i topparna, och kan sällan ha jättelånga naglar. Speciellt mycket försämras naglarna efter att jag tagit på nagellack, men det vill jag absolut inte strunta i, för vem vill inte ha läckra naglar?
Så här är lite tips jag snappat upp för hur man blir av med dessa problem!
 
Nr 1. Fila naglarna med glasfil!
Om du filar dina naglar med en vanlig "sandpapperfil" (eller vad dessa nu kallas) så slits det och repar upp lite varje gång på dina naglar, speciellt om dem är känsliga som mina! Därför är det mycket skonsammare för naglarna med en glasfil, som går att hitta näs
Kicks glasfil, 69 kr
Isadora glasfil, 79 kr
 
*tips* Drar ni till ullared finns det jättebilliga glasfilar från claudia för ca 5 kr, sjukt bra kvalite!
 
Nr 2. 
Rengör naglarna!
Rengörande nagellack finns det mycket av, och jag tycker att det är värt att införskaffa! Här under är en bra!
 
3. Återfukta/återbygg nageln! Anntar att ganska många har sett nagelflaskor där det står något i stil med "Nail repair/treatment", och det är svårt att veta vilken man ska välja! Man behöver inte köpa typ tonvis med varor innom denna kategori, men om du verkligen behöver så tycker jag du åtminstonde borde köpa en. 
Älskar denna! Dina naglar blir mycket starkare, och snyggare!
 
Sista steget, Nr 4. Undvik "mirakelfi" för ofta!
Vet inte om så många sett denna eller inte, men det är en fil som gör dina naglar jättelena och jämna. Problemet med denna filen är dock att den varje gång man filar filar bot lite av nageln. Skulle rekommendera att inte använda den mer än max var 14 dag.
Hoppas ni gillar detta megalånga inlägg höhö, kommentera som vanligt vad ni vill jag ska blogga om så blir jag görsketa tacksam!  xo xo /lisa
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela